Tevredenheid-Reviews.woutervhb.be

Onafhankelijk platform voor het bundelen van ervaringen met de kwaliteit van dienstverlening van leveranciers, aanbieders, financiële instellingen, etc.
Intro - Zoeken - Links - Contactformulier

energieleveranciers >> ENI (ex Nuon)

Verzamelde reviews over ENI (ex Nuon) (categorie energieleveranciers)

Share/Save/Bookmark
ENI (ex Nuon)
http://www.eni.be
Gemiddelde tevredenheidsscore: 1,9 op 5
Aantal beoordelingen: 100 beoordelingen
Verdeling van de scores:
1 2 3 4 5
De meningen over ENI (ex Nuon)...
aanbod groene energie: 2,9
|
afhandeling nieuw contract: 2,8
|
extra service, bv. bij pannes: 2,5
|
afhandeling verhuis: 2,5
|
stabiliteit tarieven: 2,3
|
tarieven: 2,3
|
duidelijkheid facturatie: 2,0
|
afhandeling stopzetting: 2,0
|
online contractbeheer: 2,0
|
telefonische service, callcenter: 2,0
|
informatie naar de klanten: 1,8
|

Lees de gebundelde commentaren over ENI (ex Nuon):


Geef ook jouw oordeel over ENI (ex Nuon) !

Terug naar het overzicht van de energieleveranciers

Zet ENI (ex Nuon) naast een van de andere energieleveranciers: ENI (ex Nuon) vs Belpower Reibel /// ENI (ex Nuon) vs Ebem /// ENI (ex Nuon) vs Ecopower /// ENI (ex Nuon) vs Electrabel Customer Solutions /// ENI (ex Nuon) vs Elegant /// ENI (ex Nuon) vs Eneco /// ENI (ex Nuon) vs Essent Belgium /// ENI (ex Nuon) vs Euphony Energie /// ENI (ex Nuon) vs Lampiris /// ENI (ex Nuon) vs Luminus /// ENI (ex Nuon) vs Octa Plus /// ENI (ex Nuon) vs Wase Wind /// ENI (ex Nuon) vs Watz ///


1
«
"De ene blunder na de andere"
Skippy74 (15/04/2014)
Skippy74 raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
Skippy74 raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): foutieve prijzen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): alles
relatie van Skippy74 tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"Bedrieglijke praktijken"
Oma (21/02/2014)
Oma schreef over ENI (ex Nuon):
Reeds jaren klant, eerst nuon nu eni.
Geen noemenswaardige problemen gehad tot......bij verhuis.(voor zes maanden)
Pure miserie.
Afrekening woning 1: er waren DRIE maanden nodig om een correcte afrekening in orde te brengen. Nog langer duurde het om de voorschotfacturen in orde te krijgen, immers als je een afrekening krijgt verhogen ze altijd het voorschot, ook als dat onnodig is omdat je minder verbruikte dan je eerdere voorschotten.
Je hebt altijd het RECHT om het bedrag van je voorschotfactuur zélf te bepalen!!! Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die dat niet weten!
Wél meteen laten weten vóór je de foutieve voorschotfactuur ontvangt, dit verhoogde bedrag staat immers op je afrekeningsfactuur.
Urenlange, dure telefoongesprekken met telkens een andere medewerk(st)er die nooit iets weten, waar je telkens opnieuw je hele verhaal moet doen. 
Het interne computer systeem dat deze medewerkers bij elke call moeten gebruiken én informatie over dat gesprek moeten noteren werkt blijkbaar van geen kanten of het zijn allemaal luie donders of dommeriken die niet weten hoe zulk systeem te gebruiken of ze noteren helemaal niks wegens de werkdruk. Een blaam voor de supervisors..

Bij terug verhuizen naar woning 1 worden de problemen zelfs nog wat groter en ingewikkelder: 
Op de verhuisdag de meterstanden én adreswijziging zelf doorgebeld én laten weten dat de verhoging van de voorschotfactuur niet gewenst is, dus het bedrag vd voorschotfactuur moet ongewijzigd blijven.
 'dat wordt metéén aangepast'....NIET dus, na 2 maanden NOG steeds het verkeerde voorschotbedrag op het verkeerde adres! 
Via mail durfde de klantendienst zelfs NOG een ander bedrag 'voorstellen', dat uiteraard ook hoger ligt dan het ongewijzigde.

Wat dan de afrekeningen betreft:
Eerst fors bijbetalen waarbij de meterstanden NIET kloppen, dus opnieuw dure telefoons naar het klant(on)vriendelijke callcenter en blijkt dat de netbeheerder 'geschatte' meterstanden doorstuurde; dit terwijl de juiste meterstanden werden doorgegeven. (Verhuurder heeft nagelaten de netbeheerder op de hoogte te brengen vd meterstand)
Waarom? Omdat woning 2 een inactieve budgetmeter had, maar er enkel dagtarief gebruikt werd en er dus maar 1 meterstand werd doorgegeven ipv 2. (zeer moeilijk om recht te zetten, blijkbaar)

Correctiefactuur ontvangen voor gas: teruggave van bijna 500€
Wat doet eni? 
"dit bedrag zal verrekend worden met eventueel onbetaalde of toekomstige facturen"
1. Er zijn GEEN onbetaalde facturen (máár de foute afrekening waarvoor al een correctie ontvangen wérd tellen ze wél bij 'onbetaalde facturen'!)
2. Eenzijdige schuldvergelijking met toekomstige schulden is WETTELIJK NIET TOEGESTAAN
Eni mág dus geen teruggave verrekenen voor toekomstige facturen, zij MOETEN terugstorten!
"Burgerlijk Wetboek Art. 1289 en 1290"
Dit zijn bedrieglijke handelspraktijken!

Dan, om de verwarring nog wat te vergroten en hun fouten te verdoezelen stuurt eni een betalingsoverzicht dat in de verste verte niet klopt maar waardoor de klant bewust misleidt wordt.

Er wordt zelfs zelf aangegeven door eni dat gegevens ontbreken en toch baseren zij de afrekeningen van zowel gas als elektriciteit op datzelfde, onvolledige en foute betalingsoverzicht.
Laakbaar en totaal onaanvaardbaar!

Maar het wordt nog gortiger!!!!
Op het betalingsoverzicht fantaseren ze gauw een betaalplan bij voor januari van zomaar even 700€ voor....?????
Op mijn vraag waar dit opeens vandaan komt aangezien er geen enkele factuur meer openstaat en de afrekeningen teruggaves zijn, tot op heden geen antwoord.

Conclusie: onbekwaamheid, klantonvriendelijk en bedrieglijke handelspraktijken waarbij de klant telkens de fouten van eni zelf met veel moeite en kosten moet (trachten) recht te zetten!
Eni is de naam 'bedrijf' ONWAARDIG!
Toekomstige EX-klant!
Oma raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Niemand zolang hun facturatie niet werkt!
Oma raadt ENI (ex Nuon) af voor: Iedereen die een degelijke dienstverlening verwacht
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Verwarring stichten voor hun voordeel
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Onbekwaamheid
relatie van Oma tot ENI (ex Nuon): Klant
Lees verder...

1
«
"Ga nooit bij ENI!!!"
Elle (14/02/2014)
Elle schreef over ENI (ex Nuon):
Nu reeds een jaar bij eni, al vanaf de eerste maand zijn er problemen met de facturen. Verkeerde bedragen worden afgetrokken, bedragen waarvoor er nooit een factuur werd gestuurd, als ik geld terug moet krijg ik ze niet. Dit verekenen ze dan met de toekomstige facturen beweren ze maar dit gebeurt dan ook weer niet. Als je belt naar de klantendienst geeft niemand een deftig antwoord, als je vraagt waarom bepaalde bedragen zijn afgetrokken vinden ze er soms zelf geen factuur van of ze werd niet opgestuurd. Gelukkig kan je nu zelf geld terugvorderen indien je een factuur betwist. Intussen contract opgezegd bij eni en getekend bij een andere leverancier, ik ben aan het aftellen
Elle raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Niemand
Elle raadt ENI (ex Nuon) af voor: Iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Geen!!
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Facturatie
relatie van Elle tot ENI (ex Nuon): Klant
Lees verder...

2
««
"geven niet wat ze beloven"
Mieke (4/02/2014)
Mieke schreef over ENI (ex Nuon):
De vertegenwoordigster van Eni beloofde ons een kostenverlaging voor gas en electriciteit van minstens 25 euro per maand. Bij onze eerste voorschotfactuur wordt ons een maandelijks bedrag voorgelegd van 56 euro meer dan bij onze vorige leverancier (Lampiris) = 91 euro meer dan wat beloofd wordt als je online een simulatie laat maken van wat je zal betalen als je klant wordt bij Eni!
Mieke raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
Mieke raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen idee
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): geven niet wat ze beloven
relatie van Mieke tot ENI (ex Nuon): ex klant
Lees verder...

1
«
"go to hell"
opgelicht (15/12/2013)
opgelicht schreef over ENI (ex Nuon):
niets dan klungels die er niet in slagen hun eigen stommiteiten terug recht te zetten (onterechte afsluiting en heropening). De ene na de andere blunder, echt dieven, foute rekeningen, foute voorschotten, beweren dat je nog niet betaalde, later vonden ze toch het gelds. Opgebouwde zonne KWh stelen.

Prutsers is nog te positief! Al urenlang tijd ermee verloren en begrijpen doen ze het nog steeds niet. Onkunde!
opgelicht raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
opgelicht raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): knoeien en bedriegen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): prutsers
relatie van opgelicht tot ENI (ex Nuon): haat
Lees verder...

1
«
"dieven!"
shakira (8/12/2013)
shakira schreef over ENI (ex Nuon):
Ik ben 3 jaar lang klant geweest bij eni toen het nog nuon was. Ik ben altijd tevreden geweest, 4 maand geleden kwam er iemand van luminus bij ons aan de deur die zie dat we veel te veel betaalde. Dus zijn we overgestapt. Ik heb zoals gevraagt mijn meterstanden doorgegeven en 2 weken daarna kreeg ik een slotfactuur en een eindfactuur. Alles samen was dit ongeveer 6000 euro. Nu ik kon deze factuur niet in een keer betalen dus vroeg ik een afbetalingsplan. die kreeg ik ook 250euro/maand bovenop mijn gewone energiefactuur van 200euro/maand. Dit was voor ons veel te veel en vroeg of ik niet in kleinere schijven kon afbetalen, en nee dit kon niet. Als gevolg ben ik naar de ombudsdienst gestapt heb de situatie uitgelegd en ze zouden het onderzoeken. Een paar weken verder kreeg ik een anulatiefactuur en daarna nog een en nog een. Het onderzoek is nog steeds bezig en het totaal van mijn facturen is nu al gedaald naar 1400eur. wat wil zeggen dat als ik de ombudsdienst nooit had gemaild ik voor 4600eur in het zak zou gezet zijn. Dus mijn mening even in het kort het zijn dieven en bedriegers!
shakira raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
shakira raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): liegen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): facturatie
relatie van shakira tot ENI (ex Nuon): ex klant
Lees verder...

1
«
"Barslechte facturatie!"
Pipit (18/11/2013)
Pipit schreef over ENI (ex Nuon):
Facturatie 0,0!
Eerst factuur gekregen, dan brief met correctie hiervan, dan credit nota.
5 maanden na deze creditnota (ondertussen al 8 maanden geen klant meer) krijg ik a) een brief die deze creditnota van 5 maand geleden annuleert, b) 2 dagen erna een nieuwe creditnota met een ander bedrag, c) 2 weken later een in gebreke stelling via aangetekende zending voor een ineens plotseling openstaande factuur.
Als je naar het call center belt moeten ze het om de 5 voet gaan navragen, geraken ze er zelf niet aan uit en stellen ze dan maar altijd voor om later terug gebeld te worden door iemand van de boekhouding.
Resultaat, reeds 8 maanden geen klant meer (ik weet waarom ondertussen), maar nog steeds over en weer betalingen doen, storten, terugkrijgen, nu terugstorten. Niemand kan me echter zeggen in detail waar welke factuur op slaat... Maar het is nooit hun fout, alle fouten komen van bij Sibelga, raar dat ik dat met mijn huide electriciteitsleverancier niet heb, nochtans die passeren ook via Sibelga.
Pipit raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Goedgelovige, naïve mensen
Pipit raadt ENI (ex Nuon) af voor: Mensen die geen tijd willen steken in het uitpluizen van facturen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Prijzen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): facturatie
relatie van Pipit tot ENI (ex Nuon): ex-klant
Lees verder...

4
««««
"Eni energie das in 123"
6-pootje (24/10/2013)
6-pootje raadt ENI (ex Nuon) aan voor:voor de aardgas iedereen !
6-pootje raadt ENI (ex Nuon) af voor: voor enkel electriciteit !
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): de callcentermedewerkers !
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): sturen wel heel snel een herinnering met aanmaningskosten
relatie van 6-pootje tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"Wil je teveel betalen en een oneerlijke service , sluit dan aan bij Eni"
Gewijde (18/08/2013)
Gewijde raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Niemand
Gewijde raadt ENI (ex Nuon) af voor: Iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Bedriegers
relatie van Gewijde tot ENI (ex Nuon): EX-KLANT
Lees verder...

2
««
"Veel beloven ..."
Sylvie (8/08/2013)
Sylvie schreef over ENI (ex Nuon):
We hebben sinds vorig jaar de overstap gemaakt naar Eni (toen nog Nuon). We waren jarenlang tevreden klant bij Electrabel, maar merkten toch op dat we meer voordeel haalden bij Nuon, mede dankzij een actie waarbij ze 3 maanden gratis elektriciteit aanboden en een korting die we kregen via de gezinsbond. Aansluiting liep niet vlot, verkeerde gegevens ...Toen veranderde Nuon naar Eni. Voorschotfacturen kregen we plots niet meer opgestuurd. Na telefonische navraag was dat eenmalig door de omschakeling, ging verrekend worden op eindfactuur. Eindfactuur ontvangen (met uiteraard dat extra voorschot die nog betaald moest worden), geen gezinskorting, geen gratis elektriciteit te bespeuren, dit komt nog in orde volgens de klantendienst, tot op vandaag nog niets ontvangen. 2 weken geleden voorschotfactuur met 150 euro VERHOOGD zonder reden of verwittiging. Terug gebeld naar de klantendienst, wou eerst niet naar oorspronkelijk bedrag gewijzigd worden, maar na een stevige discussie dan toch terug in orde gebracht. Ik kreeg een nieuwe voorschotfactuur (juli) met eveneens al een nieuwe factuur voor de maand augustus,alle 2 te betalen voor 19 augustus. Kan toch niet? Terug gebeld, reden voor die vroege betaling augustus? Aanpassen van de voorschotfactuur, maar hé hallo? Hebben wij toch niet om gevraagd. Direct contract verbroken en terug overstap gemaakt naar Electrabel. Mss niet de goedkoopste maar ik ben toch zeker over de service. Moet ik mij niet alle maanden bekommeren om onnozele voorschotfacturen die te pas en ten onpas worden veranderd, die niet worden toegestuurd en die 2 maanden met 1 keer worden opgestuurd.PS energiefactuur was nog nooit zo hoog!
Sylvie raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Niemand
Sylvie raadt ENI (ex Nuon) af voor:
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Geen enkel
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Administratie/correctheid
relatie van Sylvie tot ENI (ex Nuon): sinds vandaag ex-klant
Lees verder...

1
«
"tja.... wat positiefs valt er over ENI te zeggen ?"
Jan (5/08/2013)
Jan schreef over ENI (ex Nuon):
Ik krijg een aangetekend schrijven van ENI : blijkt een factuur van enkele maanden geleden nog niet te zijn betaald. Ik check mijn rekeninguitreksels en de facturen die reeds moesten zijn betaald : ik had alles betaald wat er al moest betaald zijn. Ik krijg een paar weken later een brief : stopzetting contract en ze eisen een onmiddellijke betaling !
Gemaild (incl. een pdf met een overzicht van mijn betalingen !) en antwoord gekregen : 'u moet betalen'. Ik bel naar de klantendienst : 'Ja meneer, u heeft die factuur nog niet betaald.' Waarop ik repliceer dat alles wel degelijk vereffend is. Na samen met de klantendienst alles te hebben uitgezocht kwamen we tot de volgende constatie : blijkt dat hun systeem ergens een maand heeft overgeslaan en sindsdien mijn betalingen registreert als de betalingen voor de komende periode. Dus het systeem gaat er van uit dat er ergens nog een maand niet betaald is, terwijl ik nu een maand op voorhand heb betaald. En ze kunnen daar niets aan doen... ook niet aan de extra administratieve kosten waarvoor ik mag opdraaien. Sympathieke firma (sic) ! Ik vind dat crapuleuze praktijken....
Jan raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
Jan raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): agressieve klantenbehandeling
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): klantvriendelijkheid
relatie van Jan tot ENI (ex Nuon): momenteel nog klant....
Lees verder...

1
«
"crapuul dient verdelgd te worden!"
jeanke (10/07/2013)
jeanke schreef over ENI (ex Nuon):
het zijn smeerlappen, onkundigen, afzetters, leugenaars, zakkenvullers... BLIJF ER WEG!
jeanke raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
jeanke raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): voor zover ik weet geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): alles waar ik een mening over heb
relatie van jeanke tot ENI (ex Nuon): binnenkort ex-klant
Lees verder...

1
«
"sm**rlappen"
edje (30/06/2013)
edje schreef over ENI (ex Nuon):
ook ik had problemen met gratis stroom verkrijgen
edje raadt ENI (ex Nuon) aan voor:zij met geld teveel
edje raadt ENI (ex Nuon) af voor: eerlijke mensen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): alles
relatie van edje tot ENI (ex Nuon): ex-kl
Lees verder...

1
«
"GA NIET MET ENI IN ZEE, DAN BESPAAR JE VOOR TWEE"
F VDB (29/06/2013)
F VDB schreef over ENI (ex Nuon):
HET ENIGE WAAR HET BIJ HUN OM DRAAIT IS ZOVEEL MOGELIJK WINST TE MAKEN. ALS KLANT BEN JE ER OM OP ALLE MOGELIJKE MANIEREN UITGEZOGEN TE WORDEN. BOVENDIEN ZIJN ZE ONEERLIJK! HET IS NET OF ZE EEN STAATSBEDRIJF MET MONOPOLIE ZIJN ZOALS IN DE OUDE TIJD EN KUNNEN DOEN MET DE KLANT WAT ZE WILLEN. SCHANDALIG BEDRIJF!
F VDB raadt ENI (ex Nuon) aan voor:NIEMAND
F VDB raadt ENI (ex Nuon) af voor: IEDEREEN
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): ZAKKEN VULLEN
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): GEVEN WAAR MEN RECHT OP HEEFT
relatie van F VDB tot ENI (ex Nuon): KLANT
Lees verder...

1
«
"waar de klant GEEN koning is"
nuon/eni -hater (27/06/2013)
nuon/eni -hater schreef over ENI (ex Nuon):
8 jaar klant! 4 x "vergeten" gratis stroom toe te kennen. (+/- €90/jaar) Geen probleem, vergeten is menselijk. Wel probleem: Bij ontdekken vergetelheid iets meer dan 2 jaar later, weigeren ze het bedrag waar je recht op hebt te betalen wegens vervallen na 2 jaar. Nog groter probleem: Bij eerste telefoon hierover proberen ze het in andermans schoenen te schuiven. Nl. de netbeheerder. Kosten gemaakt om netbeheerder te contacteren om uitleg. Die beweren dat het niet hun fout is. Bij tweede telefoon met nuon zeggen ze dat je het toch krijgt, als je naar het stadhuis gaat om uittreksel van de gezinssamenstelling op 1 januari van het betreffende jaar te halen en opstuurt. Heb dit gedaan. Weeral kosten gemaakt. VOOR NIETS! Klacht ingediend bij ombudsman federale staat. Klacht ontvankelijk. 2 jaar niets meer moeten betalen en ook niets meer gehoord gedurende onderzoek en procedure. Na 2 jaar plots bericht ombudsman: ze weigeren de gratis stroom voor 2008 te betalen. U mag € 1652,81 betalen, eventueel in schijven.
Dat er nu een verjaringstermijn is of niet, als ik iets te laat vaststel dat ik iets niet heb gehad waar ik recht op heb, verwacht ik als goede klant dat ik dat nog krijg. BIJ NUON/ENI DUS NIET!
Bijkomend probleem: Het jaarlijks exuberant optrekken van de voorschotten ondanks bij iedere eindafrekening terugtrekken.
Mijn advies: Ga niet bij nuon/eni
nuon/eni -hater raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
nuon/eni -hater raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): afzetterij
relatie van nuon/eni -hater tot ENI (ex Nuon): klant (zo vlug mogelijk ex)
Lees verder...

1
«
"WAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!"
steven (16/06/2013)
steven schreef over ENI (ex Nuon):
Ongelooflijk.

Twee jaar geleden een houtkachel geïnstalleerd, eerste jaar gewoon mooi mijn facturen betaald, eind van dat jaar 1200 euro terug gekregen. je zou dus verwachten dat de maandelijkse factuur naar beneden gaat. NIET DUS, BEDRAG GING ZELFS OMHOOG!!!! Telefonisch contact opgenomen. Er zou gekeken worden of bedrag omlaag
, niets meer gehoord, weer zelfde maandbedrag gehad. Terug telefonisch contact, weer zelfde verhaal, krijg nog altijd zelfde bedrag gefactureerd. Verhaaltje blijft tien maanden duren. Ik weiger nog te betalen. Wordt door Nuon geschorst. Een week later wordt tweeduizend euro op mijn rekening gestort. Wat een stomme, dwaze, idiote firma!!! Ze kloten vooral zichzelf.
steven raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
steven raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): /
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): intelligentie / Klantvriendelijkheid
relatie van steven tot ENI (ex Nuon): ex klant
Lees verder...

1
«
"WAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!"
steven (16/06/2013)
steven schreef over ENI (ex Nuon):
Ongelooflijk.

Twee jaar geleden een houtkachel geïnstalleerd, eerste jaar gewoon mooi mijn facturen betaald, eind van dat jaar 1200 euro terug gekregen. je zou dus verwachten dat de maandelijkse factuur naar beneden gaat. NIET DUS, BEDRAG GING ZELFS OMHOOG!!!! Telefonisch contact opgenomen. Er zou gekeken worden of bedrag omlaag
, niets meer gehoord, weer zelfde maandbedrag gehad. Terug telefonisch contact, weer zelfde verhaal, krijg nog altijd zelfde bedrag gefactureerd. Verhaaltje blijft tien maanden duren. Ik weiger nog te betalen. Wordt door Nuon geschorst. Een week later wordt tweeduizend euro op mijn rekening gestort. Wat een stomme, dwaze, idiote firma!!! Ze kloten vooral zichzelf.
steven raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
steven raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): /
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): intelligentie / Klantvriendelijkheid
relatie van steven tot ENI (ex Nuon): ex klant
Lees verder...

1
«
"praatjesmakers "
burgelz (9/05/2013)
burgelz schreef over ENI (ex Nuon):
zijn in november verhuist ,,waren al klant bij eni ,,,nooit problemen gehad en nu hebben ze ons van het kastje naar de muur gestuurd, ons contract kwam maar niet in orde ,,zijn intussen al bijna 6 maanden verder en zitten intussen met 2 contracten bij hen ,,en als je daarvoor belt krijg je iemand aan de lijn die je doodleuk vertelt dat het 2 de contract niet bestaande is maar je moet wel betalen !!,,,,telkens je belt krijg je een ander aan de lijn die blijkbaar niet weet waar het over gaat en de meesten zijn heel onvriendelijk en dan krijg je steeds maar een halver uitleg ,,,nu blijkt dat ons contract maar begint te lopen vanaf maart dus 4 maanden na onze verhuis en en beweren ze dat er geen betalingen zijn gebeurt op onze naam terwijn de bewijzen via bank er zijn !!!!!!!!!!! nu kijk ik uit om naar een ander leverancier te gaan ,,we zijn dit spelletje meer dan beu !!!
burgelz raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
burgelz raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): rond de pot draaien
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): klantvriendelijk
relatie van burgelz tot ENI (ex Nuon): nog klant
Lees verder...

1
«
"bedriegers."
Tim (8/03/2013)
Tim schreef over ENI (ex Nuon):
Onduidelijke fakturen, hersenloze mensen aan de helpdesk, kosten vallen hoger uit dan eerst voorzien. Heb het contract stopgezet omdat het totaal niet liep, en hiervoor nog hoge kosten aangerekend gekregen.
Tim raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
Tim raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): klantvriendelijkheid
relatie van Tim tot ENI (ex Nuon): ex-klant
Lees verder...

1
«
"bedrieglijke praktijken "
Hendrik (23/12/2012)
Hendrik raadt ENI (ex Nuon) aan voor:
Hendrik raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): ondoorzichtig factureren en misleiden
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): klantgericht en transparant denken
relatie van Hendrik tot ENI (ex Nuon): toekomstige ex-klant
Lees verder...

1
«
"Wenst u geen respect? Wordt onze melkoe"
Weghier! (23/12/2012)
Weghier! schreef over ENI (ex Nuon):
Maar een voorbeeld: hoewel mijn factuur voor gas elk jaar lager wordt verhogen ze elk jaar mijn voorschot. Het ligt dan aan mij om hen te vragen om het te verlagen. Ik moet dan wel een goede reden aanhalen! Hallo?!
Wie dit niet weet of geen tijd heeft om dit te melden financiert hun bedrijf met een renteloze lening. Bij de jaarafrekening wordt van het terug terug te storten bedrag het volgende voorschot (meestal 3 weken te vroeg) al afgetrokken.
Met eni is het nog erger geworden.
Weghier! raadt ENI (ex Nuon) aan voor:aan wie zich graag slecht laat behandelen
Weghier! raadt ENI (ex Nuon) af voor: voor wie ggen tijd wil verliezen aan de opvolger van Electrabel
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): aggresieve politiek tegenover klanten
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): nooit antwoorden op een duidelijke vraag
relatie van Weghier! tot ENI (ex Nuon): 2 contracten gas& elec
Lees verder...

1
«
"EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT VOOR TWEE"
MAAT (15/11/2012)
MAAT schreef over ENI (ex Nuon):
een grote oplichters bende , KIJK UIT VOOR DIT BEDRIJF
MAAT raadt ENI (ex Nuon) aan voor:NIEMAND
MAAT raadt ENI (ex Nuon) af voor: IEDEREEN
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): OPLICHTING JE KOMT NIET VAN ZE AF
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): HET BELEID
relatie van MAAT tot ENI (ex Nuon): EX KLANT
Lees verder...

1
«
"ontevreden"
idee (15/11/2012)
idee schreef over ENI (ex Nuon):
om u nog beter te dienen, wordt er in de intro aangekondigd...

bovendien ellenlange wachtlijnen op een betalende lijn !!!
idee raadt ENI (ex Nuon) aan voor:voor niemand
idee raadt ENI (ex Nuon) af voor: voor iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): het optrekken van de voorschotten
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): klantenopvolging
relatie van idee tot ENI (ex Nuon): op verschillende adressen
Lees verder...

3
«««
"waarom meer betalen !"
carlo (30/10/2012)
carlo schreef over ENI (ex Nuon):
Jongens nu ben ik het moe .
Na jaren trouwe klant te zijn geweest neem ik nu de goedkoopste leverancier , misschien slechte service ...
Maar dat maakt niks uit ,heb ik bij Nuon ook nooit gehad !
Dus waarom nog meer betalen .

gr, Carlo.
carlo raadt ENI (ex Nuon) aan voor:mensen met geld genoeg
carlo raadt ENI (ex Nuon) af voor: mensen met gezond verstand
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): betalingen zijn op tijd
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): klantenservice ?
relatie van carlo tot ENI (ex Nuon): bijna ex-klant
Lees verder...

1
«
"Vermijden als de pest"
luskske (26/10/2012)
luskske schreef over ENI (ex Nuon):
In het begin waren ze de witte raven, zij die Electrabel eens een lesje gingen leren.
Het was uiteraard maar een marketingtruc om klanten te ronselen en deze op hun beurt te kunnen uitpersen.
Blijf er van weg.
luskske raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Absoluut niemand
luskske raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Duur zijn
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): service
relatie van luskske tot ENI (ex Nuon): ex-klant
Lees verder...

2
««
"Helaas en erg jammer"
Pandjang (24/10/2012)
Pandjang schreef over ENI (ex Nuon):
Moet bij NUON voor 6 lichtpunten en 1 stopcontact voor ons Appartement het welke bestaat uit 5 appartementen een bedrag per maand van € 451,18 PER MAAND voldoen, heb reeds met een medewerker gesproken en het leek dat het opgelost was, maar wat gebeurde er werd gewoon een nieuw klantnummer gemaakt en het oude werd onder het tapijt geschoven.
Mijn vraag waar kan ik nu nog terecht om toch niet meer dan € 10 P/Maand te betalen voor boven genoemde aantal lichtpunten en 1 aansluiting
Pandjang raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Bij niemand
Pandjang raadt ENI (ex Nuon) af voor: Bij iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Rekeningen uitschrijven
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Luisteren
relatie van Pandjang tot ENI (ex Nuon): Ben Klant
Lees verder...

2
««
"geen kontact met nuon "
chris (16/10/2012)
chris schreef over ENI (ex Nuon):
Heb al verschillende mails naar Nuon ,gestuurd met vragen
Zonder resultaat
eenmaal de mensen gestrikt kunnen ze hun plan trekken
schandalig
chris raadt ENI (ex Nuon) aan voor:
chris raadt ENI (ex Nuon) af voor:
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): dat ze nooit antwoorden op u vraag
het zwakste punt van ENI (ex Nuon):
relatie van chris tot ENI (ex Nuon): geen
Lees verder...

1
«
"nuon, bezint eer ge begint!"
queenofsheba (4/10/2012)
queenofsheba schreef over ENI (ex Nuon):
in mei online ingetekend op nuon voor de overstap vanuit electrabel voor mijn gas, wegens goed resultaat op de V-test. In juli telefoon: of ik mijn fysiek contract kon opsturen ? Huh ? Blijkbaar had een of andere onverlaat in het systeem gezet dat ik via een dealer was aangesloten (wat dus niet het geval was, want het was online).
Gevolg: ze konden de overstap niet in orde maken omdat ik nog eerst een copie moest opsturen van mijn fysiek contract met de dealer - dat ik dus niet had. Na eindeloos veel telefoons en emails (ja, ik behoor tot de mondige mensen van deze wereld), raadden ze me aan om het eerste contract te laten vallen (is het dan zo moeilijk om een foute info gewoon in hun systeem aan te passen vraag ik mij dan af??) en online een nieuw contract te maken. dan zou alles ok zijn. Zo gezegd zo gedaan dan maar. Ondertussen waren we augustus en de overstap was voorzien voor 01/10. Half september nog eens gebeld want ik verwachtte nu toch de brief van Electrabel om te bevestigen dat ze van de overstap op de hoogte waren. 'Ah mevrouw, het eerste contract is geannuleerd en met het tweede is niets gebeurd'. Toen ben ik ontploft...Ik heb ze voor de keuze gesteld: ofwel op dat moment aan telefoon alles met hun interne dienst in orde maken ofwel zou ik de dag erna alles opzeggen. 3 dagen later lag de brief van Electrabel in de bus en vanaf morgen 05/10 zou de overstap moeten gebeuren. Nu nog zien of de tarieven correct blijven, anders dan zien ze mij uiteraard na een jaar niet meer terug. Dus eerste les bij nuon: mondig zijn! en ook, maar dat geldt volgens mij in het algemeen: NOOIT met domiciliëring werken, je bent nog altijd baas over je eigen geld
queenofsheba raadt ENI (ex Nuon) aan voor:voor mensen die mondig zijn en zich niet laten doen
queenofsheba raadt ENI (ex Nuon) af voor: voor brave mensen die graag over zich laten lopen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): dat moet ik nog ontdekken
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): de klantenservice
relatie van queenofsheba tot ENI (ex Nuon): voorlopig nog klant
Lees verder...

1
«
"verdienen de eerste prijs in klantonvriendelijkheid!"
Walkie (24/09/2012)
Walkie raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
Walkie raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): alles
relatie van Walkie tot ENI (ex Nuon): 3 contracten voor electiciteit en gas
Lees verder...

1
«
"verdienen de eerste prijs in klantonvriendelijkheid!"
Walkie (24/09/2012)
Walkie raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
Walkie raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): alles
relatie van Walkie tot ENI (ex Nuon): 3 contracten voor electiciteit en gas
Lees verder...

1
«
"geen energieleverancier maar showbedrijf"
vanlm (23/08/2012)
vanlm schreef over ENI (ex Nuon):
zijn niet in staat binnen de 6 maanden u 4xte beloven van aansluitdokumenten op te sturen en het toch niet te doen.heb kotracten opgezegd voor aanvang zien hoe het afloopt
vanlm raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
vanlm raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): liegen,liegen en niks doen
relatie van vanlm tot ENI (ex Nuon): toekomstige klant
Lees verder...

1
«
"bedrijf dat totaal geen organisatie bevat (alle medewerkers hebben verschillende uitleg) "
Ingrid (14/08/2012)
Ingrid schreef over ENI (ex Nuon):
Ben sinds 1 april 2010 klant geweest bij nuon en ben er van dag 1 bedrogen door twee deur aan deurverkopers die me vanalles beloofde qua prijs maar daar is integendeel niets van gebeurt.Volgens hen betaalde ik bij Luminus veel te veel per maand (115 euro en afrekening was ongeveer 0 euro) bij hen zou het 95 euro per maand en dat met een vaste prijs voor 3 jaar , dus ik stap over.Ik krijg geen bewijs als ze hier vertrekken dus eerste gedachte was dat zijn geen nuonverkopers maar dieven, maar na enkele weken kreeg ik dan toch nuon papieren.Na 3 maanden werd het al snel 145 euro...Na vele telefoons met de meeste onbeschofte antwoorden van "madammeke dat is de schuld van Leterme want hij heeft den boel verkocht aan Frankrijk, en ook eens we zijn een vrij land en zijn dus vrij om facturen aan te passen(met vast contract van 3 jaar????) stuur je een mail met vraag wat ik vandaag net Twee weken geleden deed en nog geen antwoord (beloofde wel na 4 dagen antwoord te krijgen) personeelsleden die je iets beloven zijn de week erna ontslagen wat ik wel snap ...Maar ....een week later is die dan terug aanwezig????? directie is totaal niet te bereiken....enfin zeer slechte service en ben net overgestapt naar hopelijk meer klantvriendelijke leverancier
Ingrid raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
Ingrid raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): mensen beliegen en bedriegen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): eerlijke klantenservice
relatie van Ingrid tot ENI (ex Nuon): klant tot 31 september 2012
Lees verder...

1
«
"stront aan de knikker"
lullemuts (3/08/2012)
lullemuts schreef over ENI (ex Nuon):
Sinds ik mijn domicilïering heb stop gezet bij nuon krijg ik alleen nog maar herrinneringsbrieven van hen, met telkens 8 euro administratieve boete.
lullemuts raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
lullemuts raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): herringsbrieven sturen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): de eerste brief sturen
relatie van lullemuts tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"LAAT JE NIET VANGEN DOOR NUON"
Choc (30/07/2012)
Choc schreef over ENI (ex Nuon):
- Ik werd automatisch Nuon toegewezen als energieleverancier. Er was zo goed of geen verbruik in mijn nieuwe bedrijfsgebouw.
- Ik moest voorschotfacturen betalen van meer dan 2500 euro.
- Als ik dit meldde kwam er geen reactie.
- Ik kreeg vervolgens betalingsherinneringen. Aanmaningskosten van 15 euro voor verschillende facturen. Ik kreeg aangetekende brieven met dreigingen van kosten van 150 euro.
- Finaal, na een heel dossier, en meerdere maanden heeft men mij alles terugbetaald. Bewijs dat ik het aan het rechte eind had.
- Als klap op de vuurpeil, een maand na de beëindiging probeert men mij nu nog verbrekingskosten aan te rekenen terwijl ik een bevestiging heb van de klantendienst dat ik nooit een contract had met Nuon en dit niet kan aangerekend worden. Ik heb net wel weer 3 man van het call center aan de lijn gehad en sta geen stap verder. Men schrijft weer aangetekende brieven enz. Ik betaal uiteraard niet.
Choc raadt ENI (ex Nuon) aan voor:is echt wel af te raden voor iedereen
Choc raadt ENI (ex Nuon) af voor: is aan niemand aan te raden
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): facturen maken die niet terecht zijn
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Geen onmiddellijke oplossing zoeken
relatie van Choc tot ENI (ex Nuon): ik WAS klant
Lees verder...

1
«
"klantendienst is onbestaande"
mustiGC (18/07/2012)
mustiGC schreef over ENI (ex Nuon):
Dit jaar overgestapt naar andere leverancier voor elektriciteit (vanaf 1 april)
en had blijkbaar mijn domiciliering voor Nuon 2 dagen te vroeg op gezegd. (op 4mei), want laatste slotafrekening werd, begrijpe wie kan, pas aangeboden op 6mei bij mijn bank.

(Voor mijn gasoverstap gedaan op zelfde tijdstip, van ebem -> lampiris, was slotfactuur al afgehandelt na 3 weken)

Dit opgemerkt op 8mei, en direct gemaild voor de juiste gestructureerde mededeling te verkrijgen.
Beloven binnen 4 werkdagen te reageren tenzij ingewikkelde facturatievragen (wat dit duidelijk niet is).
-> Antwoord pas op 18mei, en zelfde dag had ik al aangetekend schrijven in de bus
want had op 10mei nog niet betaald,
(was toen echter op vakantie),

Zijn 2 maanden later en na vele mails (slechts 1 keer antwoord gehad binnen volgende werkdag, meestal pas na 6a7werkdagen, of zelfs gewoon geen)
blijkt het onmogelijk om deze ONTERECHTE administratiekost te laten vallen.
mustiGC raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand, tenzij misschien minister vandelanotte
mustiGC raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): klantendienst/facturatie
relatie van mustiGC tot ENI (ex Nuon): ex-klant
Lees verder...

1
«
"NU Of Nooit (meer)"
DéDé (18/06/2012)
DéDé schreef over ENI (ex Nuon):
Creëren zelf hun problemen! Gaan dan van het standpunt uit dat klanten onwetenden zijn en leggen HUN wil op. Willen van geen argumenten ( gefundeerde nog wel) horen en bedelven je onder factuur op factuur, correctie op correctie etc..Tot een kat haar jongen niet meer vindt
DéDé raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Niemand
DéDé raadt ENI (ex Nuon) af voor: Al diegenen die uren willen discusiëren of facturen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): call center, transparantie facturen, klantvriendelijkheid
relatie van DéDé tot ENI (ex Nuon): Klant
Lees verder...

2
««
"voorschot is verplichte renteloze lening aan Nuon"
8870johan (15/05/2012)
8870johan raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
8870johan raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): prijs
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): fouten factuur en voorschotberekening
relatie van 8870johan tot ENI (ex Nuon): klant (binnenkort ex)
Lees verder...

1
«
"veel beloven weinig geven"
painter (10/04/2012)
painter raadt ENI (ex Nuon) aan voor:voor al diegene die opgelicht willen worden
painter raadt ENI (ex Nuon) af voor: voor eerlijke mensen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): alles beloven niets waar maken
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): totale firma
relatie van painter tot ENI (ex Nuon): hopelijk vlug ex klant
Lees verder...

4
««««
"hopeloos"
Marc (8/02/2012)
Marc schreef over ENI (ex Nuon):
Probeer eens te weten te komen hoeveel je voorschotfaktuur zal zijn alvorens je een contract tekent.
Mij is het niet gelukt.
Marc raadt ENI (ex Nuon) aan voor:
Marc raadt ENI (ex Nuon) af voor:
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): niet accurate informatie
het zwakste punt van ENI (ex Nuon):
relatie van Marc tot ENI (ex Nuon): potentiële klant
Lees verder...

1
«
"Nuon enkel goed voor bankroet"
Nuon-slachtoffer (22/01/2012)
Nuon-slachtoffer schreef over ENI (ex Nuon):
Woekeraars
Nuon-slachtoffer raadt ENI (ex Nuon) aan voor:NIEMAND
Nuon-slachtoffer raadt ENI (ex Nuon) af voor: IEDEREEN
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): JE BEDRIEGEN EN BELIEGEN
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): EERLIJKHEID
relatie van Nuon-slachtoffer tot ENI (ex Nuon): hopelijk weldra ex-klant
Lees verder...

1
«
"als je bedot wilt zijn ga dan zeker bij nuon"
connie (20/01/2012)
connie raadt ENI (ex Nuon) aan voor:voor niemand zelfs mijn ergste vijand niet
connie raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen sterke punten
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): alles
relatie van connie tot ENI (ex Nuon): klant geweest
Lees verder...

1
«
"onbekwaamheid is troef"
nachtmerrie (13/12/2011)
nachtmerrie schreef over ENI (ex Nuon):
Bij het aankopen van een appartement heb ik het bestaande contract van NUON overgenomen. Deze firma beging een vergissing in de referentie van de meters, en zodoende kreeg ik facturen van een andere verbruiker.
Om dit recht te zetten heb ik drie brieven verstuurd (waarvan één aangetekend), vijf mails en acht maal gebeld naar hun "klantendienst..."
En het is nog niet in orde: vandaag kreeg ik van hen een tweede aangetekende rappel, dan wanneer ik - eindelijk - een schriftelijk akkoord heb dat ik dit niet verschuldigd ben. Een ware nachtmerrie!
nachtmerrie raadt ENI (ex Nuon) aan voor:voor niemand
nachtmerrie raadt ENI (ex Nuon) af voor: voor iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen enkel
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): facturatie
relatie van nachtmerrie tot ENI (ex Nuon): ex klant
Lees verder...

5
«««««
"Nuon Belgium is dè firma die nog aan zijn klanten denkt"
DUBIE (1/12/2011)
DUBIE raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Voor iedereen die bezig is met de toekomst van de aarde
DUBIE raadt ENI (ex Nuon) af voor: niemand
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Klantvriendelijkheid
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): geen
relatie van DUBIE tot ENI (ex Nuon): Klant
Lees verder...

1
«
"geen aanrader!!"
bedot (26/11/2011)
bedot raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
bedot raadt ENI (ex Nuon) af voor:
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): liegen en bedriegen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): fouten toegeven
relatie van bedot tot ENI (ex Nuon): betalen
Lees verder...

1
«
"profiteurs"
ontevreden klant (27/10/2011)
ontevreden klant schreef over ENI (ex Nuon):
onze ervaring
jaarafrekening bedrag gaat ongeveer 50€ omhoog vind ik normaal. werken in de straat en vernieuwing van meters opnieuw afrekening zonder in mindering brengen van de voorschotbedragen en opnieuw 50€(2de keer op paar maand tijd) omhoog wil zeggen dat wij in 1 maand 446€ moeten betalen ipv 248. ze beloven ons het bedrag opnieuw aan te passen en nieuwe factuur op te sturen, doen ze nie de volgende keer dat je belt raden ze je toch aan de grotere factuur te betalen,ze gaan het volgende maand wel aanpassen(zeggen ze?!)...waar zijn ze mee bezig! dat is trouwens nie de eerste keer dat wij problemen hebben met nuon en daarmee zijn we vast besloten zo snel mogelijk van energieleverancier te veranderen.
ontevreden klant raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
ontevreden klant raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): vind ik niet
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): alles
relatie van ontevreden klant tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"Nuon; de slechtste energieleverancier"
Ayah (23/10/2011)
Ayah schreef over ENI (ex Nuon):
Tot 3 keer toe werden de voorschotten zonder toestemming verhoogd. wanneer wij belden om te zeggen dat we dit niet wilden en etrug naar ons oorspronkelijke tarief wilden werd dit met veel tegenzin gedaan. En er werd iedere keer een factuur van 30 euro achterna gestuurd...om onze voorschotten terug te wijzigen.
De laatste keer was er een callcenter medewerkster zo vriendelijk om er nog mee te dreiegn dat ik niet moest denken om mijn eindafrekenening in termijnen te af te betalen aangezien ik niet wilde luisteren...
Ayah raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Mensen met geld te veel
Ayah raadt ENI (ex Nuon) af voor: de gewone werkmens
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geld afluizen van de mensen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): zowat alles
relatie van Ayah tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"Combineer slim en kies NIET voor NUON!!!"
Installateur CV (3/10/2011)
Installateur CV schreef over ENI (ex Nuon):
Wij zijn installateur CV, en partner van ELECTRABEL. Blijkbaar heeft NUON er de grootste moeite mee om via een installateur een contract af te sluiten.
Bij mij heeft het toch een viertal weken geduurt eer er een contract opgemaakt was!!!
Als er ooit nog een klant een contract wil met NUON zal ik hem dat ten stelligste afraden!!!!!
Installateur CV raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Niemand!!!!!
Installateur CV raadt ENI (ex Nuon) af voor: Iedereen!!!!
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Niets!!!!
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Alles!!!!
relatie van Installateur CV tot ENI (ex Nuon): Installateur CV
Lees verder...

5
«««««
"zeker naar nuon gaan!"
eline (27/08/2011)
eline schreef over ENI (ex Nuon):
zeer tevreden, goede en eerlijke vertegenwoordiger
eline raadt ENI (ex Nuon) aan voor:
eline raadt ENI (ex Nuon) af voor:
het sterkste punt van ENI (ex Nuon):
het zwakste punt van ENI (ex Nuon):
relatie van eline tot ENI (ex Nuon): tevreden klant
Lees verder...

2
««
"Een afrader"
Tim (18/08/2011)
Tim schreef over ENI (ex Nuon):
De klantendienst is niet behulpzaaam, doet niet wat ze zegt. Er waren in mijn geval grote fouten in de fakturatie, die moeilijk recht te zetten zijn omdat de communicatie met de klantendienst zeer moeilijk verloopt.
Tim raadt ENI (ex Nuon) aan voor:mensen die graag gerold worden
Tim raadt ENI (ex Nuon) af voor: mensen die transparantie wensen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): ?
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): fakturatie & klantendienst
relatie van Tim tot ENI (ex Nuon): ex-klant
Lees verder...

1
«
"kies nooit voor nuon... veel beloftes maarrrrr...."
Leen25 (18/08/2011)
Leen25 schreef over ENI (ex Nuon):
Als alleenstaande zijn hun facturen zeeeeeeeer hoog. Als je dit wil bespreken aan de telefoon, komt er iets van: geen discussie of leggen ze de telefoon gewoon dicht (en ikzelf was rustig)
peperdure voorschotfacturen die ze 2x in de maand opstuurden. en dan nog maar te zwijgen van hun bijgevoegde (oplopende) aanmaningskosten (van 8 naar 16 euro op het factuurbedrag)
Leen25 raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
Leen25 raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): ik zou nog zelfs geen kunnen verzinnen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): alle punten zijn zwak
relatie van Leen25 tot ENI (ex Nuon): ik wil scheiden!!!! ;-)
Lees verder...

1
«
"afschaffen die handel"
chareltje (28/07/2011)
chareltje raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
chareltje raadt ENI (ex Nuon) af voor: voor iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen enkel
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): dieven , oplichters en maffia praktijken
relatie van chareltje tot ENI (ex Nuon): ben helaas nog klant tot aan mijn opzegdatum
Lees verder...

1
«
"Slechter als bij NUON kan je niet zitten!"
TomVb (28/07/2011)
TomVb raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Aan niemand
TomVb raadt ENI (ex Nuon) af voor: Aan iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Gangsterpraktijken
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Klantenservice
relatie van TomVb tot ENI (ex Nuon): Nu nog klant
Lees verder...

5
«««««
"Gaan ervoor"
DeeChaos (15/07/2011)
DeeChaos raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Iedereen
DeeChaos raadt ENI (ex Nuon) af voor: Niemand
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Jonge dynamisch bedrijf
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Bereikbaarheid call center
relatie van DeeChaos tot ENI (ex Nuon): Geen
Lees verder...

1
«
"Onbeleefd en duur"
Sophie (13/07/2011)
Sophie raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Niemand
Sophie raadt ENI (ex Nuon) af voor: Iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Geen idee
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Alles
relatie van Sophie tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"MENSEN VERGEET NUON !!!!!!"
leny 1956 (21/06/2011)
leny 1956 raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
leny 1956 raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): ze hebben niks anders
relatie van leny 1956 tot ENI (ex Nuon): klant elec en gas
Lees verder...

1
«
"nooit meer"
xxx (27/05/2011)
xxx schreef over ENI (ex Nuon):
- slechte service na verkoop
- massa's verkeerde adresgegevens
- callcenter die niets begrijpt of van niets op de hoogte is
xxx raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
xxx raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): snel facturen sturen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): dienst na verkoop
relatie van xxx tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

5
«««««
"kies voor nuon"
mariodefraeye (14/05/2011)
mariodefraeye raadt ENI (ex Nuon) aan voor:iedereen
mariodefraeye raadt ENI (ex Nuon) af voor: niemand
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): groene energie en vaste tariefen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): volgens mij tot nu toe geen
relatie van mariodefraeye tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

4
««««
"Best tevreden"
nuonneke (11/05/2011)
nuonneke schreef over ENI (ex Nuon):
Ik ben best tevreden. Onze verhuizen zijn altijd goed geregeld, nooit geen problemen gehad om meterstanden door te geven. Ook terugbetalingen zijn altijd snel gebeurd. Als ik de maandelijkse lasten wilde laten verlagen was dit nooit een probleem, al wezen ze er dan wel op dat de eindafrekening dan hoger kon zijn. Het enige minpuntje mss vind ik de reclame om je lasten voor 3jr vast te zetten. Dan krijg je een nieuw contract, maar hier liggen de prijzen wel een stukje hoger... maar voor de rest altijd tevreden geweest.
nuonneke raadt ENI (ex Nuon) aan voor:
nuonneke raadt ENI (ex Nuon) af voor:
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Altijd correct gefactureerd
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Klantendienst is soms moeilijk bereikbaar
relatie van nuonneke tot ENI (ex Nuon): KLant
Lees verder...

5
«««««
"nuon best ervaring"
Linda (15/04/2011)
Linda schreef over ENI (ex Nuon):
Ik ben sinds een Jaar lang klant bij nuon, een heb alleen maar positieve kanten gezien.
Linda raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Iedereen die niet wilt bij betalen met de afrekening
Linda raadt ENI (ex Nuon) af voor: slecht betalers
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): klantendientst
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): nog geen
relatie van Linda tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

5
«««««
"de grootste in ederland, de veiligste in Belgë"
lies (9/03/2011)
lies schreef over ENI (ex Nuon):
Veel mensen willen weinig voorschot betalen en zijn dan verwonderd dat ze een grote afrekening krijgen!Ok in de zomer verbruik je weinig aardgas, maar spaar dan voor de winterperiode! Als je verhuist, bel dan Eandis om de tellers van uw naam te schrappen, want anders blijf je betalen voor uw oude woonst! Nuon beschermt je tegen de prijsstijgingen, zeer belangrijk de dag van vandaag!!
lies raadt ENI (ex Nuon) aan voor:iedereen die zich 3jaar wil beschermen tegen de energie prijsstijging
lies raadt ENI (ex Nuon) af voor:
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): 3jaar vaste prijs
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): callcenter, zoals bij elke andere leverancier
relatie van lies tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"WIL JE ECHT TEVEEL BETALEN BOVENOP EEN SLECHTE SERCICE KIES VOOR NUON"
GWIEDO (1/03/2011)
GWIEDO schreef over ENI (ex Nuon):
ONDANKS HET FEIT DAT IK OP DRIE VERSCHILLENDE MANIEREN MIJN METERSTANDEN HAD DOORGEGEVEN AAN NUON HANTEERDEN ZIJ GESCHATTE METERSTANDEN BIJ VERHUIS EN EISEN NOG STEEDS 700 EURO . IK WAS VERHUISD OP 1 APRIL EN HUN METERSTANDEN WAREN VAN 23 AUGUSTUS . VIJF MAANDEN LATER .HET KLANTONVRIENDELIJKST CALLCENTER OOIT.
GWIEDO raadt ENI (ex Nuon) aan voor:NIEMAND ZELFS MIJN GROOTSTE VIJAND NIET
GWIEDO raadt ENI (ex Nuon) af voor: IEDEREEN
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): GEEN
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): GEBRUIK GESCHATTE METERSTANDEN
relatie van GWIEDO tot ENI (ex Nuon): EX KLANT
Lees verder...

1
«
"WIL JE ECHT TEVEEL BETELEN BOVENOP EEN SLECHTE SERCICE KIES VOOR NUON"
GWIEDO (1/03/2011)
GWIEDO schreef over ENI (ex Nuon):
ONDANKS HET FEIT DAT IK OP DRIE VERSCHILLENDE MANIEREN MIJN METERSTANDEN HAD DOORGEGEVEN AAN NUON HANTEERDEN ZIJ GESCHATTE METERSTANDEN BIJ VERHUIS EN EISEN NOG STEEDS 700 EURO . IK WAS VERHUISD OP 1 APRIL EN HUN METERSTANDEN WAREN VAN 23 AUGUSTUS . VIJF MAANDEN LATER .HET KLANTONVRIENDELIJKST CALLCENTER OOIT.
GWIEDO raadt ENI (ex Nuon) aan voor:NIEMAND ZELFS MIJN GROOTSTE VIJAND NIET
GWIEDO raadt ENI (ex Nuon) af voor: IEDEREEN
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): GEEN
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): GEBRUIK GESCHATTE METERSTANDEN
relatie van GWIEDO tot ENI (ex Nuon): EX KLANT
Lees verder...

5
«««««
"nuon nuon is de best"
Nico (23/02/2011)
Nico raadt ENI (ex Nuon) aan voor:heel belgië
Nico raadt ENI (ex Nuon) af voor: niemand
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): te veel om op te noemen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): geen
relatie van Nico tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

5
«««««
"nuon de best energie leverancier"
lina (23/02/2011)
lina raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Iedereen
lina raadt ENI (ex Nuon) af voor: niemand
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): alles
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): ???
relatie van lina tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

5
«««««
"Energie waar je iets mee aan kan"
jari (23/02/2011)
jari raadt ENI (ex Nuon) aan voor:
jari raadt ENI (ex Nuon) af voor:
het sterkste punt van ENI (ex Nuon):
het zwakste punt van ENI (ex Nuon):
relatie van jari tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

5
«««««
"Nuooooooooooooooooooooooooooooooooooooooon"
Banaan (23/02/2011)
Banaan schreef over ENI (ex Nuon):
jaja nuon
Banaan raadt ENI (ex Nuon) aan voor:iedereen
Banaan raadt ENI (ex Nuon) af voor: niemand
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): facturatie
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): doorzichtigheid
relatie van Banaan tot ENI (ex Nuon): nieuwe klant
Lees verder...

5
«««««
"Nuon neemt op als je belt"
Suiker (23/02/2011)
Suiker raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Iedereen
Suiker raadt ENI (ex Nuon) af voor: slecht betalers
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): call center medewerkers
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): nog geen
relatie van Suiker tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

5
«««««
"Energie bij Nuon, is als energie bij een vriendin!"
appeltaart (23/02/2011)
appeltaart schreef over ENI (ex Nuon):
Go go Nuon man!
appeltaart raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Iedereen!
appeltaart raadt ENI (ex Nuon) af voor: Zeikballen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Callcenter medewerkers (zeker die ene!)
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Sommige callcenter medewerkers
relatie van appeltaart tot ENI (ex Nuon): tevreden klant
Lees verder...

4
««««
"Nooit problemen"
Petrus (16/02/2011)
Petrus schreef over ENI (ex Nuon):
Ik ben reeds 3 jaar klant bij Nuon en heb nog geen enkel probleem ondervonden.
Wel zijn hier blijkbaar mensen die uit de lucht vallen als ze moeten bijbetalen bij hun jaarlijkse afrekening terwijl er inderdaad voor gewaarschuwd wordt.
Klantendienst: Nooit lang wachten, steeds vriendelijk.
Bij electrabel heb je een herlaadkaart nodig van 50€ en en hele dag geduld eer iemand aan de lijn komt.
Petrus raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Iedereen
Petrus raadt ENI (ex Nuon) af voor: Slechte betalers, mensen met kritiek
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Enige leverancier zonder lange wachttijden
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): ?
relatie van Petrus tot ENI (ex Nuon): Klant
Lees verder...

1
«
"Doe ons een plezier, en hou NUON ver weg van hier."
Poke (10/01/2011)
Poke schreef over ENI (ex Nuon):
Niets dan problemen qua facturatie. Onmiddelijk dreigingen van NUON me administratieve kosten voor facturen die nog niet eens moesten betaald zijn; dubbel facturen; ontbrekende facturen; verkeerde informatie op de facturen; geen respons klantendienst op geen enkel online contact; heel lange wachttijden call centers enzo meer.
Poke raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Niemand
Poke raadt ENI (ex Nuon) af voor: Iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Nieuwsbrief
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Klantenservice
relatie van Poke tot ENI (ex Nuon): Klant, en probeer ex-klant te worden
Lees verder...

1
«
"GA NIET NAAR NUON"
peter (10/01/2011)
peter schreef over ENI (ex Nuon):
OP DE TELEFOONLIJNEN HOOR JE UREN MUZIEK, IK DACHT NUON EEN ENERGIELEVERANCIER WAS EN GEEN MUZIEKDOOS. VIA MAIL OOK GEEN ANTWOORD
peter raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
peter raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): klantendienst, maanden voor je een antwoord krijgt
relatie van peter tot ENI (ex Nuon): KLANT
Lees verder...

1
«
"wegblijven bij die handel , peperdure voorschotfacturen en onoplosbare blunders in het nadeel van de klant"
marco (6/01/2011)
marco schreef over ENI (ex Nuon):
toen nuon me probeerde te overtuigen om klant te worden werd kost noch tijd gespaard , echter achteraf bleef ik in de kou staan , mijn voorschotfacturen zijn belachelijk hoog , mijn contract werd zonder reden opgezegt , maar ik krijg evenzeer facturen , mijn slotafrekening komt niet , betaalde rekeningen worden me nogmaals aangerekend , en als ik naar de klantendienst bel dan hang ik een half uur aan de lijn om drie minuten met iemand te spreken die nergens van afweet en alle blunders van zich afschuift , ik weet op dit moment niet of ik nog klant ben bij nuon of bij infrax want ik krijg van bijde facturen, of ik de facturen , die niet kloppen , moet betalen , en bij wie ik moet betalen , mijn ervaring bij nuon is alles behalve goed , en ik zal deze ervaring ook delen met iedereen die het horen wil , tot zelfs de media , want dit wens ik niemand toe
marco raadt ENI (ex Nuon) aan voor:aan niemand
marco raadt ENI (ex Nuon) af voor: aan iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): blunderen en schuld doorschuiven
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): iets juist doen
relatie van marco tot ENI (ex Nuon): exklant
Lees verder...

1
«
"wegblijven bij die handel , peperdure voorschotfacturen en onoplosbare blunders in het nadeel van de klant"
marco (6/01/2011)
marco schreef over ENI (ex Nuon):
toen nuon me probeerde te overtuigen om klant te worden werd kost noch tijd gespaard , echter achteraf bleef ik in de kou staan , mijn voorschotfacturen zijn belachelijk hoog , mijn contract werd zonder reden opgezegt , maar ik krijg evenzeer facturen , mijn slotafrekening komt niet , betaalde rekeningen worden me nogmaals aangerekend , en als ik naar de klantendienst bel dan hang ik een half uur aan de lijn om drie minuten met iemand te spreken die nergens van afweet en alle blunders van zich afschuift , ik weet op dit moment niet of ik nog klant ben bij nuon of bij infrax want ik krijg van bijde facturen, of ik de facturen , die niet kloppen , moet betalen , en bij wie ik moet betalen , mijn ervaring bij nuon is alles behalve goed , en ik zal deze ervaring ook delen met iedereen die het horen wil , tot zelfs de media , want dit wens ik niemand toe
marco raadt ENI (ex Nuon) aan voor:aan niemand
marco raadt ENI (ex Nuon) af voor: aan iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): blunderen en schuld doorschuiven
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): iets juist doen
relatie van marco tot ENI (ex Nuon): exklant
Lees verder...

3
«««
"elec en verwarming zijn een noodzaak in het leven"
heb ik niet (29/12/2010)
heb ik niet schreef over ENI (ex Nuon):
Wat ik niet begrijp.Ze praten in het nieuws over tariefverhoging.Ook zeggen ze "per gezin".Een gezin met twee loonverdieners en een allééstaande,dat is toch een verschil.Maar toch zal ik als alléénstaande hetzelfde moeten betalen.Nu zit ik veel in de kou om de kosten te drukken,maar blijkbaar zal mijn factuur dan ook weer niet dalen.Ik vraag me toch af wat ik eigenlijk nog doe op deze wereld,vrouwen zoals ik,alléénstaand en zonder kids wij zijn de dupe van de maatschappij.
heb ik niet raadt ENI (ex Nuon) aan voor:
heb ik niet raadt ENI (ex Nuon) af voor:
het sterkste punt van ENI (ex Nuon):
het zwakste punt van ENI (ex Nuon):
relatie van heb ik niet tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"geen service maar wel kassa,kassa,kassa...."
skipper (28/12/2010)
skipper raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand, blijf daar weg
skipper raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedere Nuon klant
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen , tomeloze arrogantie misschien
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): klant is melkkoe
relatie van skipper tot ENI (ex Nuon): klant voor 1 jaar
Lees verder...

4
««««
"sterk wanneer je geen electriciteitskostmeer hebt ten gevolge van zonnepanelen"
j3680 (22/10/2010)
j3680 schreef over ENI (ex Nuon):
Nuon heeft een tariefformule waarbij je geen vaste kosten meer hebt ( meterhuur ed) de kostprijs per kWh is wel hoger, maar als je al je electriciteit zelf maakt speelt dat geen rol.
j3680 raadt ENI (ex Nuon) aan voor:iedereen vooralmet zonnepanelen
j3680 raadt ENI (ex Nuon) af voor: niemand
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen vaste kost meterhuur
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): telefonisch contact
relatie van j3680 tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"Klanten moeten betalen en niets meer"
Siegfried (4/10/2010)
Siegfried schreef over ENI (ex Nuon):
Nuon was de besparingsgarantie, de lage tarieven,... maar heeft dit alles eenzijdig en zonder enig respect voor de wetten aangaande klantenbescherming (bijv. de vermelding van de mogelijkheid tot opzeggen,...)doorheen de jaren gewijzigd. Hun "klantendienst" doet hier uiteraard aan mee door vragen niet of onvolledig te beantwoorden én verder te duiken. Goed geweest, slecht geworden.
Siegfried raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Niemand
Siegfried raadt ENI (ex Nuon) af voor: Iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Geen meer
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): De wet klantenbescherming niet meer volgen
relatie van Siegfried tot ENI (ex Nuon): ex-klant
Lees verder...

1
«
"Electricieit van Nuon en gas, zit je meteen in zak en as"
zakdoek (27/09/2010)
zakdoek raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
zakdoek raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): onduidelijke facuratie
relatie van zakdoek tot ENI (ex Nuon): ex-klantj
Lees verder...

1
«
"Electricieit van Nuon en gas, zit je meteen in zak en as"
zakdoek (27/09/2010)
zakdoek raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
zakdoek raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): onduidelijke facuratie
relatie van zakdoek tot ENI (ex Nuon): ex-klantj
Lees verder...

5
«««««
"Nuon allesinds zéker niets failliet!!"
ik (22/09/2010)
ik schreef over ENI (ex Nuon):
Wat een belachelijke reacties mensen?
Wachtende,geen geduld? Maar voor op internet zulke reacties neer te zetten is er blijkbaar wel tijd? Grappig

Ik ben al 2jaar klant bij Nuon en heb ook mijn vragen over sommige dingen,en vroeger bij Electrabel waren er soms voor mij 70 mensen die in wacht hingen??

Alsook moeten jullie weten dat als ik maandelijks 40€ betaal voor gas en elek dat ik idd op het eind van het jaar héél veel geld zal moeten betalen! Maar ik denk als je logisch nadenkt je zelf al weet dat je zal moeten bijbetalen,bij nuon is het zelfs zo dat je al veel moet doen om je facturen naar beneden te halen en ze verwittigen daarbij ook voor een hoge eindafrekening!

Als het goed is mag het ook gezegd worden,niet enkel en alleen voor beklag te doen..
Iedere leverancier krijgt wel een naam..
ik raadt ENI (ex Nuon) aan voor:Iedereen die verstand heeft van tarieven en facturen
ik raadt ENI (ex Nuon) af voor: Doe normaal,bij iedere leverancier is er iets!!!
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): Maken helemaal geen loze beloftes! Lees altijd en overal kleine letters!
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): Minder bekend dan andere namen maar zéker even goed!!
relatie van ik tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"bezint eer ge begint"
Isabelle (24/08/2010)
Isabelle schreef over ENI (ex Nuon):
Probeer maar eens je gelijk te halen bij Nuon. Probeer maar eens over te stappen naar een andere energieleverancier. Miserie, miserie, miserie. Al tientallen mails heb ik moeten versturen om mijn gelijk te krijgen. Ze sturen aangetekende brieven vanuit Nederland?!? Ze bellen vanuit Nederland naar mijn buren ipv naar mij?!? Goed georganiseerd zou ik zeggen en op mijn laatste 2 mails krijg ik zelfs geen antwoord.
Isabelle raadt ENI (ex Nuon) aan voor:voor niemand
Isabelle raadt ENI (ex Nuon) af voor: voor iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): ze kunnen het goed uitleggen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): duur, niet klantgericht, geldwolven
relatie van Isabelle tot ENI (ex Nuon): ex-klant
Lees verder...

1
«
"bende bandieten"
mariocapri (7/08/2010)
mariocapri schreef over ENI (ex Nuon):
als je bij nuon wil ben je zeker falliet het is de driedubbele prijs van over andere leveranciers, ikzelf ben een ontevreden klant, het zijn een bende afpersers
facturatie niet correct, opeens stond er iemand voor mn elektriciteit af te sluiten, ze zeiden er staat nog facturen open tof he, geen herinneringen gehadn geen aangetekende brieven niets maar niets gekregen, zodus als er iemand bij nuon wil aansluiten niet 3 maal nadenken maar 100 maal nadenken
mariocapri raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
mariocapri raadt ENI (ex Nuon) af voor: voor iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): 000000000000
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): de duurste
relatie van mariocapri tot ENI (ex Nuon): slecht
Lees verder...

1
«
"een grote zooi"
Tristel (3/08/2010)
Tristel raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
Tristel raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): papieren winkel
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): betalingen en afrekeningen
relatie van Tristel tot ENI (ex Nuon): Klant
Lees verder...

1
«
"nu-off"
rensh (24/07/2010)
rensh raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
rensh raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): aan het lijntje houden
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): structuur
relatie van rensh tot ENI (ex Nuon): ex-klant
Lees verder...

1
«
"vriendelijk tot wanneer klant bent"
fred (19/07/2010)
fred raadt ENI (ex Nuon) aan voor:
fred raadt ENI (ex Nuon) af voor:
het sterkste punt van ENI (ex Nuon):
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): steeds op zijn minst 20 min wachten aan telefoon
relatie van fred tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"NUON? NO WAY!!!!"
MUMU (24/06/2010)
MUMU schreef over ENI (ex Nuon):
Sedert 2005 geen klant meer bij Nuon, en krijg nu op 17 juni 2010!!!! een brief van een incasso bureau betreffende ondanks herhaaldelijk aandringen niet betaalde facturen???
Ik heb wel nog een jaar op hetzelfde adres gewoond en nooit 1 rappel of deurwaarder gezien, na 5 jaar vinden ze mij plots terug????
MUMU raadt ENI (ex Nuon) aan voor:NIEMAND
MUMU raadt ENI (ex Nuon) af voor: IEDEREEN
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): ?
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): ALLES
relatie van MUMU tot ENI (ex Nuon): EX klant
Lees verder...

1
«
"er zijn geen goede energieleveranciers"
astrofisic (19/06/2010)
astrofisic schreef over ENI (ex Nuon):
arogante klantendienst , plunderen je rekening met foutieve facturen
astrofisic raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
astrofisic raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): het is niet de enige leverancier
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): ze bestaan
relatie van astrofisic tot ENI (ex Nuon): particulier
Lees verder...

1
«
"goedkoper? Yeah right!"
sofia (14/06/2010)
sofia schreef over ENI (ex Nuon):
Vroeger waren ze redelijk goed, maar dan is het van kwaad naar erger gegaan.
Overbodige herinneringen in de bus, betalend nummer klantendienst, onvriendelijke medewerkers klantendienst,
te hoog maandelijks voorschot aanrekenen, niet terugbetalen wat je te veel betaalde en vervolgens het maandelijks voorschot nog verhogen.
Facturatie die helemaal in het honderd loopt...
Alleen mijn verhuis is nog vlot geregeld, eigenlijk.
Dus toch 1 puntje waard...
sofia raadt ENI (ex Nuon) aan voor:eigenlijk aan niemand meer
sofia raadt ENI (ex Nuon) af voor: eigenlijk iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): niet terugbetalen indien te veel betaald
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): terugbetalen wat je te veel betaalde
relatie van sofia tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"erger dan de maffia"
patrick (31/05/2010)
patrick schreef over ENI (ex Nuon):
het zijn oplichters,
maken misbruik van pozietie,
patrick raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
patrick raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): OPLICHTEN
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): voor een oplossing zorgen
relatie van patrick tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"eenmaal je klant bent, hoef je niet meer op Nuon te rekenen"
lieven (27/04/2010)
lieven schreef over ENI (ex Nuon):
Ik heb al een paar maanden een probleem dat heel simpel kan opgelost worden door Nuon. Tot op heden heb ik hiervoor al 7 (jawel 7 keer getelefoneerd). De eerste zes keer werd mij telkens plechtig beloofd dat het probleem de eerste dag van de volgende maand ging opgelost zijn. De laatste keer werd mij beloofd dat er iemand dezelfde dag nog voor 18.ààu ging terugbellen, niemand gehoord.

Oja en van vriendelijkheid bij de klantendienst hebben ze ook al niet gehoord : hooghartig, wetend dat je toch vasthangt voor een aantal jaren
lieven raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
lieven raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): goedkoper (dat beweren ze toch)
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): zeer slechte service
relatie van lieven tot ENI (ex Nuon): slecht
Lees verder...

1
«
"vermijd miserie sluit aan bij een andere"
Seppe (16/04/2010)
Seppe schreef over ENI (ex Nuon):
Er is een dir klantenrelaties C. Degrez die je niet kunt bereiken of men weigert deze door te verbinden. Iedere keer dat je belt is er over hetzelfde een andere uitleg.
Men slaagt er zelfs in bij overgazng naar andere klant gelden over te boeken naar vorige klant.
Op vragen met aangetekende brieven komt er zelfs geen reactie. Er is zelfs geen copie te krijgen van voorschotfacturen. Zij handelen dit zogezegd intern af maar info naar de klant toe is nul.
Seppe raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
Seppe raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): verkoopstechniek
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): reactie op vragen en zelfs aangetekende brieven
relatie van Seppe tot ENI (ex Nuon): Op twee adressen contract lopen
Lees verder...

1
«
"Nuon is het niet waard een energiebedrijf genoemd te worden!"
ontevreden klant (29/03/2010)
ontevreden klant raadt ENI (ex Nuon) aan voor:voor niemand
ontevreden klant raadt ENI (ex Nuon) af voor: iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): zijn er geen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): klantenservice
relatie van ontevreden klant tot ENI (ex Nuon): nieuwe klant!!!!!!
Lees verder...

1
«
"pompen of verzuipen ! dat heeft de klant nu gevoeld met hun facturatie"
marc (22/02/2010)
marc schreef over ENI (ex Nuon):
failliet (vattenfall)

en ik wil ook mijn geld terug nuon is de duurste energieleverancier van belgie ze hebben geen productie in belgie hoe kan je dan goedkoper zijn ??? NIET

hopelijk nemen de mensen dit surieus ! want ik hoop dat niemand zulke dingen meemaken waardoor er budgetmeter moet van komen !
marc raadt ENI (ex Nuon) aan voor:NIEMAND
marc raadt ENI (ex Nuon) af voor: echt iedereen
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): het int zak zetten van mensen
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): dat ze door de mand zijn gevallen
relatie van marc tot ENI (ex Nuon): vertegenwoordiger
Lees verder...

2
««
"kom er bij voor één jaar maximum en verander dan terug want je 2e factuur ben je al terug gezien!"
controleklant (1/12/2009)
controleklant schreef over ENI (ex Nuon):
Nuon doet wat Electrabel jaren gedaan heeft. Ze lokken je met een mooi tarief. Na een jaar maken ze een of twee nieuwe tarieven en laten hun echte klanten sudderen in de oude tariefformules die helemaal niet meer competitief zijn. Je ziet het maar als je je 2e jaarfactuur krijgt en je bij 3e jaarafrekening zit je helemaal slecht, enz...
controleklant raadt ENI (ex Nuon) aan voor:wie nooit zijn facturen naziet en betaalt wat men hem aanrekent zonder nadenken
controleklant raadt ENI (ex Nuon) af voor: mensen die de prijzen vergelijken op "mijn energie", "test aankoop", vreg;be
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): ze hebben altijd wel een bepaald tarief dat competitief is maar het duurt maar één jaar, dan maken ze een nieuw tarief, enz...
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): je krijgt nooit een deftig antwoord op je vragen=callcenter miserie
relatie van controleklant tot ENI (ex Nuon): klant die er weg gaat
Lees verder...

1
«
"het zijn bandieten bij nuon"
speedyg (25/11/2009)
speedyg raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand eigenlijk
speedyg raadt ENI (ex Nuon) af voor: voor iedereen eigenlijk
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): geen enkel
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): hun klantenservice
relatie van speedyg tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

3
«««
"hoge voorschotten"
klant (11/11/2009)
klant schreef over ENI (ex Nuon):
Net weer een jaarafrekening gehad van nuon, ondanks dalend verbruik en 250 euro te veel voorschot betaald (en dit dan nog nadat ik een verlaging van de voorschotfacturen verkregen had door serieus van mijn oren te maken) toch weer verhoging van de voorschotfacturen ! Veel energieleveranciers maken stevige winsten op de voorschotfacturen, tijd dat iemand eens een deftige regeling voor de berekening hiervan uitwerkt. Hallo VREG, iemand thuis ?
klant raadt ENI (ex Nuon) aan voor:niemand
klant raadt ENI (ex Nuon) af voor: niemand
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): nuon nature
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): rekenen
relatie van klant tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

1
«
"azfzetters"
zelfstandige (19/08/2009)
zelfstandige raadt ENI (ex Nuon) aan voor:1
zelfstandige raadt ENI (ex Nuon) af voor: 1
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): 0
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): 0
relatie van zelfstandige tot ENI (ex Nuon): ex-klant
Lees verder...

3
«««
"stel geen vragen over factuur"
rudi (16/10/2008)
rudi schreef over ENI (ex Nuon):
heb voor een vraag naar berekening van factuur, vier mensen aan de lijn gehad (55 minuten) zonder een antwoord gehad te hebben, waarna de telefonist de lijn afgebroken heeft
rudi raadt ENI (ex Nuon) aan voor:voor mensen met véél geduld
rudi raadt ENI (ex Nuon) af voor: voor mensen die vragen stellen over berekening factuur
het sterkste punt van ENI (ex Nuon):
het zwakste punt van ENI (ex Nuon): doorzicht factuur
relatie van rudi tot ENI (ex Nuon): klant
Lees verder...

4
««««
"jammer dat ze niet zo 'groen' zijn"
bbh (22/01/2008)
bbh raadt ENI (ex Nuon) aan voor:
bbh raadt ENI (ex Nuon) af voor:
het sterkste punt van ENI (ex Nuon): altijd goed gevolgd in onze wensen (lager voorschottarief), correcte afrekening bij overstap naar andere leverancier
het zwakste punt van ENI (ex Nuon):
relatie van bbh tot ENI (ex Nuon): ex-klant
Lees verder...

2
««
"Problemen met verhuis"
Marytje (12/01/2008)
Marytje raadt ENI (ex Nuon) aan voor:
Marytje raadt ENI (ex Nuon) af voor:
het sterkste punt van ENI (ex Nuon):
het zwakste punt van ENI (ex Nuon):
relatie van Marytje tot ENI (ex Nuon): ex-klant
Lees verder...

Ben jij klant (geweest) bij ENI (ex Nuon)? Geef ook jouw oordeel over ENI (ex Nuon) !

Terug naar het overzicht van de energieleveranciers

Zet ENI (ex Nuon) naast een van de andere energieleveranciers: ENI (ex Nuon) vs Belpower Reibel /// ENI (ex Nuon) vs Ebem /// ENI (ex Nuon) vs Ecopower /// ENI (ex Nuon) vs Electrabel Customer Solutions /// ENI (ex Nuon) vs Elegant /// ENI (ex Nuon) vs Eneco /// ENI (ex Nuon) vs Essent Belgium /// ENI (ex Nuon) vs Euphony Energie /// ENI (ex Nuon) vs Lampiris /// ENI (ex Nuon) vs Luminus /// ENI (ex Nuon) vs Octa Plus /// ENI (ex Nuon) vs Wase Wind /// ENI (ex Nuon) vs Watz ///


Vragen, suggesties, onregelmatigheden? Gebruik gerust het Contactformulier.


De webmaster is onafhankelijk van alle vermelde beoordeelde onderwerpen. De webmaster stelt deze pagina's en formulieren louter ter beschikking van de internetgemeenschap. De webmaster is niet aansprakelijk voor de beoordelingen en berichten die de gebruikers achterlaten. Maak gebruik van het contactformulier om te communiceren met de webmaster.